09:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حجم کم

چرا سوخت‌ زیستی در دسترس نیست؟
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در کشور دارای منابع نفتی هستیم، اهمیت استفاده از دیگر سوخت‌های دوست‌دار طبیعت جزء اولویت‌های اصلی نبوده است و کارهایی که منجر به تولید سوخت زیستی قابل لمس به وسیله مهندسی ژنتیک شود، در دسترس نیست.
رشد ماهانه واردات نفت هند از ایران
پایگاه خبری راد: هند در دسامبر بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که تقریبا حدود میزان خرید محدود شده تحت معافیت آمریکا بود.
با فیلترینگ و قوانین دست‌وپاگیر مانع کسب‌وکار جوانان نخبه نشویم
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، این است که سیستم اقتصاد سنتی در کسب و کار بداند که باید بر جوانان نخبه و متخصص سرمایه‌گذاری کند، نه آنکه بر سر راه آنها سد شود و یک روز با فیلترینگ و روزی دیگر با قوانین دست و پاگیر و ... مانع از فعالیت آنها شود، چراکه درنهایت خود اوست که می‌بازد.
سعودی‌ها خواهان پایین آمدن قیمت نفت/در مسیر تقابل با آمریکا
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر مقابله با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
عرضه ارز صادراتی بخش خصوصی به فعالان این بخش واگذار شود
پایگاه خبری راد: به دنبال اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره انجام تغییراتی در نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: باید ارز حاصل از صادرات بخش خصوصی به دلیل حجم کم نقدینگی، در اختیار خود این بخش قرار بگیرد ضمن این‌که نرخ‌های پایه صادراتی باید اصلاح شود.
اینترنت پرسرعتی که سوخت می‌شود!
پایگاه خبری راد: در حالی‌که نزدیک به یک سال از اعلام مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی می‌گذرد، وعده‌ اینترنت پرسرعت برای کاربران کم‌مصرف هنوز هم عملی نشده است.
بازی گل یا پوچ ترامپ با بازار جهانی نفت!
پایگاه خبری راد: سایه سیاست هم‌چنان بر نفت سنگینی می‌کند ؛ از تهدید مشتریان نفت ایران بگیر تا برداشت از ذخایر استراتژیک خود؛ با این حال آمریکا دست از کارشکنی برنداشته و سناریوی جدیدی برای بافتن تار و پود نقشه نخ‌نمای خود نوشته است.
سالانه چه میزان آب در ایران تبخیر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: در سطح جهان سالانه ۶۰ درصد از بارش‌ها به طور متوسط تبخیر می‌شود که در کشور ما به دلیل شرایط اقلیمی این رقم به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد، اما آنچه موضوع مهمی است تبخیر از مخازن سدها و دریاچه‌های مصنوعی است که این رقم در دنیا به طور متوسط پنج درصد و در ایران حدود شش درصد تخمین زده می‌شود.
ادامه صادرات نفت ایران با وجود تهدید تحریم‌های آمریکا
در حالی‌ که مدت زیادی به ضرب‌الاجل آمریکا برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران باقی نمانده اما واشنگتن موفق نشده است به هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران دست پیدا کند.
پای فیس‌بوک لایت به آیفون هم باز شد
پایگاه خبری راد: اپلیکیشن فیس‌بوک‌ لایت برای کاربران گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل iOS نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.
عرضه نفت‌خام در بورس در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
پایگاه خبری راد: در آخرین روزهای شهریورماه بود که شورای عالی هماهنگی اقتصادی با هدف متنوع‌سازی روش‌های فروش نفت، طرح عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی در داخل کشور به صورت ارزی را تصویب کرد اتفاقی که به گفته وزیر نفت قرار است به طور آزمایشی و محدود عرضه شود و بعد ازگرفتن نتایج و انجام ارزیابی درمورد آن تصمیم‌گیری شود.
خرید و فروش نوشت‌افزار پایین‌تر از حد انتظار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار البرز گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث خرید محدود و جزئی نوشت‌افزار شده است.
پنج فرمان وزارت نیرو!
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در وزارت نیرو پنج هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که شامل پایدارسازی آب و انرژی به نحوی که نیازهای نسل امروز و نسل آتی برطرف شود، پاسخ به تقاضاهای فزاینده ناشی از توسعه، جبران تخریب های گذشته به واسطه اندیشه‌ها، گفته‌ها و کردارهای نامناسب که به احیای زیست پذیری جامعه منجر شود، بهره‌برداری از منابع زیست محیطی با پیوند زدن به ارزش‌های انسانی است.
راهکارهای صرفه‌جویی مصرف آب در اماکن ورزشی
پایگاه خبری راد: استفاده زیاد از آب در اماکن ورزشی و تفریحی، حفظ و نگهداری آب را به یکی از مهم‌ترین مسائل در این رابطه مبدل ساخته است؛ بنابراین در زمان طراحی و ساخت اماکن، با در نظر گرفتن تمهیداتی می‌توان به حفظ منابع آب کمک کرد.
آئودی Q3 مدل 2019 رونمایی شد
پایگاه خبری راد: نسل جدید کراس‌اور آئودی Q3، با بهره‌گیری از تغییرات ظاهری و فناوری معرفی شد. این محصول، تا اواخر امسال در بازارهای اروپایی به مشتریان عرضه می‌شود.